دهستان فش

دهستان فش

دهستان فش

دهستان فش

آب و هوا

آب و هوا:

 این دهستان دارای آب و هوای معتدل کوهستانی و در اقلیم خشک گرم قرار دارد که زمستان های بسیار سخت وتابستانی نسبتا گرم دارد. میانگین بارندگی حدود 23 میلی متر در سال و میانگین دما ی دهستان 4/13 درجه ی سانتی گر اد می باشد.

صنعت و تولید ( اقتصادی )

صنعت و تولید ( اقتصادی ) : 

 این دهستان در اقلیم خشک گرم واقع بوده و با وجود 5000هکتار اراضی کشاورزی حاصلخیز ووجود منابع کافی آب ، قطب کشاورزی شهرستان کنگاور در زمینه های مختلف خصوصاً گندم، چغندر و باغات مثمر محسوب و همچنین با توجه به وجود 7052 هکتار مراتع از نظر پرورش دام از قابلیت ویژه ای برخوردار است.  

پیشینه تاریخی

وجود مرقد شریف امام زاده سید جمال الدین بن جعفر صادق (ع) و آثار تاریخی و باستانی از جمله تپه آبادی خرابه در  300 متری جنوب غرب روستای فش و د ه ها جاذبه و اثر دیگر از مصادیق مکانت خاص فش محسوب می شود.

 امامزاده سید جمال الدین

 این بنای آجری از بیرون به صورت چهار ضلعی و از داخل مدور است. ارتفاع بنا از کف تا پاکار قوس 85/1 متر است. گنبد بنا نیز مدور و با آجر ساخته شده است. در ورودی بقعه در ضلع شمالی است و به ایوان و کفش کن باز می شود. در داخل کفش کن و صحن حیاط امامزاده، دو سنگ قبر وجود دارد؛ تاریخ یکی از آنها 1211 ه.ق و دیگری 1242 ه.ق است.در داخل بنا ضریح چوبی ساده ای قرار دارد و در زیر آن سنگ قبری دیده می شود. بر روی این سنگ قبر خطوط کوفی به چشم می خورد که به علت ساییدگی خوانا نیست .